lørdag den 14. februar 2009

Valentine day

Så blev det Valentines dag og jeg har lavet et par hjerter


Egentlig skulle det jo være et kærlighedsbrev til manden i mit liv, hvis man skal forholde sig til en af historierne omkring St. Valentin.
For der er flere bud på, hvem Valentin var.Der findes hele tre helgener med dette navn, og "Valentin" opfattes normalt som skytshelgen for bl.a. kærestefolk.
Èn af Valentin-legenderne fortælles i The Nuremberg Chronicle,1493, og her er Sct. Valentin en kristen præst . Han hjalp andre kristne under forfølgelserne,blev fanget, og ført frem for kejseren.
Kejseren syntes så godt om Valentin,at han tilbød at skåne hans liv,hvis han ville frasværge sig kristendommen.Valentin sagde nej, og blev dødsdømt.
Mens han ventede på sin henrettelse,blev han gode venner med fangevogterens blinde datter,som han mirakuløst gav synet igen.Inden han blev halshugget, den 14. februar år 269 e.Kr.skrev han et lille brev til sin nu seende veninde,og underskrev det i følge traditionen "fra din Valentin".

Min mand kom skam også med en Valentinsgave til mig,

Lækre sager,UHM den er jeg glad for

Kan I alle have en rigtig god Valentines dag.
Kh Susanne

2 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Tak for den lille historie om Valentine, den kendte jeg ikke.
Det ser da ud som en lækker gave, du har fået. Sød kæreste du har ; )

Gitte sagde ...

Tak for historien om Valentin, jeg kendte den heller ikke.:)
Ih en sød mand du har. Det er altid dejlig at få gaver.:)
Du må ha' en god tirsdag aften.